PR: En Potent kraft for succes

Hvad er virkelig potent for en virksomhed, non-profit eller association manager er public relations’ evne til at ændre individuelle opfattelse fører til ændret adfærd. Og derefter, at overtale de centrale udenfor folk til lederens tankegang, og hjælpe med at flytte dem til at træffe foranstaltninger, der tillader deres afdeling, afdeling eller datterselskabet til at lykkes.
Potent fordi pr gør noget positivt for ledere om opførsel af de meget uden for publikum med deres at de fleste påvirke deres drift.
Og især passende, når sådanne potens hjælper med at skabe form for eksterne interessenter adfærdsændring, der fører direkte til disse manager ledelsesmæssige mål.
Men hvor potent er det når erhvervslivet, non-profit og foreningen ledere er afleveret den præcise pr blueprint de har brug for designet til at få alle deres teammedlemmer og organisatoriske kolleger arbejder hen imod de samme eksterne interessenter adfærd? Ville ikke at forsikre at deres PR fremstød forbliver fokuseret?
Tale om en PR blueprint plan som denne: folk handle på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå, at overtale og flytter til ønsket-handling netop de mennesker hvis opførsel påvirker organisationen mest, pr mission er fuldført.
Ja, potent er en smuk darn god ord når resultater som disse start dukker op: en rebound i showroom besøg; kapital givere eller angive kilder ser din vej; nye forslag til strategiske alliancer og joint ventures; medlemskab programmer på fremmarch; nye feedbackkanaler; Fællesskabet service og sponsorering muligheder; forbedret aktivist gruppe forbindelser; nye thoughtleader og særlige begivenhed kontakter; forbedrede relationer med statslige organer og lovgivende organer; udsigterne begynder at arbejde med dig; kunder at foretage gentagne køb; salgsfremmende konkurrence tilnærmelser, og endnu stærkere relationer med de uddannelsesmæssige, labor, finansielle og sundhedssektoren samfund.
Det skal være en førsteklasses bekymring til dig, der udfører denne PR plan for dig. Der bare gonna gøre arbejdet alligevel? Vil det være en regelmæssig pr personale? Eller folk sendt til dig af en højere myndighed? Eller eventuelt en PR agenturet besætning? Uanset hvor de kommer fra, skal de være forpligtede til at du som senior project manager, PR blueprint og dens gennemførelse, startende med centrale publikum perception overvågning.
Noget at holde øje med. Blot fordi en praktiserende læge beskriver ham/hende selv som en public relations specialist ikke betyder, de har købt ind i hele programmet. Forsikre dig at dit teammedlemmer virkelig tro dybt hvorfor det er så vigtigt at vide, hvordan din vigtigste eksterne målgrupper opfatter dine aktiviteter, produkter eller tjenester. Være sikker på, de køber den virkelighed, at opfattelser næsten altid føre til adfærd, der kan hjælpe eller såre din enhed.
Nu tilbringe tid gennemgå PR blueprint med din PR team, især din plan for overvågning og indsamling opfattelser af spørgende medlemmer af dine vigtigste uden for publikum. Spørgsmål som disse: hvor meget ved du om vores organisation? Har du haft forudgående kontakt med os og var du tilfreds med udveksling? Hvor meget ved du om vores tjenester eller produkter og medarbejdere? Har du oplevet problemer med vores folk eller procedurer?
Nu kan du bruge professionel undersøgelse counsel for opfattelsen af overvågning faser af dit program, hvis dit budget tillader. Men husk, at din PR folk er også indenfor den opfattelse og adfærd og kan forfølge det samme mål: identificere usandheder, falske antagelser, grundløse rygter, unøjagtigheder, misforståelser og andre negative opfattelse, der kan oversætte til sårende adfærd.
Det er målopnåelse tid. Her, gør du noget ved de mest alvorlige forvridninger du opdaget under din nøgle publikum perception overvågning. Med andre ord etablere dit pr mål. Og det kunne være at ordne den farlige misforståelse, eller korrigere denne grove unøjagtigheder eller stoppe det potentielt dødelige rygte død i sit spor.
For succes, du har brug for en solid strategi, som klart viser dig, hvordan vi kommer videre. For at holde tingene enkle, Bemærk at der er kun tre strategiske muligheder tilgængelige for dig, når det kommer til håndtering af en opfattelse og mening udfordring. Ændre eksisterende perception, skabe opfattelse hvor der kan være ingen, eller styrke den. Selvfølgelig vil den forkerte strategi pick smager uger gamle cole slaw, så være sikker på, den nye strategi passer godt med dine nye pr mål. Naturligvis ønsker du ikke at Vælg “change” når fakta diktere en “styrke” strategi.
Nu skal du slå medlemmer af din målgruppe med et stærkt budskab. Men at overtale et publikum til din tankegang er hårdt arbejde. Hvilket er grunden til din PR folk skal oprette nogle meget specielle, korrigerende sprog. Ord, der ikke kun overbevisende, overbevisende og troværdige, men klar og saglig. Kun på denne måde vil du være i stand til at korrigere en opfattelse af skiftende udtalelse mod dit synspunkt, fører til de adfærd, du målretter mod.
Tjek din meddelelse med din kommunikation specialister for at visse dens effekt og overtalelsesevne måle. Derefter, skærpe det før du vælger kommunikation taktik mest tilbøjelige til at bære din besked til din målgruppe opmærksomhed. Du kan vælge fra snesevis, der er tilgængelige. Fra taler, facilitet ture, e-mails og brochurer til forbrugeren briefinger, interviews med medier, nyhedsbreve, personlige møder og mange andre. Men sørg for at de taktik du vælge er kendt for at nå folk ligesom dit publikum.
Det er velkendt, at troværdigheden af en besked kan afhænge af dens leveringsmetode. Så kan du overveje afsløring det i præsentationer før mindre sammenkomster i stedet for at bruge højere profil taktik som pressemeddelelser. Folk vil snart anmode om statusrapporter, som vil advare dig og din PR-team for at komme tilbage ud i feltet og begynde at arbejde på en anden opfattelse overvågning session med medlemmer af din eksterne målgruppe. Du skal bruge mange af de samme spørgsmål bruges i den første benchmark-session. Forskellen er denne gang, at du vil holde øje meget nøje for tegn at den dårlige nyheder opfattelse ændres i din retning.
Skal programmere momentum langsom, prøv at fremskynde tingene med mere kommunikation taktik og øget frekvenser.
Ved nu du kender denne hemmelighed om potent pr: ret PR kan ændre individuelle opfattelse og føre til ændret adfærd, som igen fører direkte til dine ledelsesmæssige mål.
udgangen
Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på mailto:bobkelly@TNI.net. Ordoptælling er 1170 herunder retningslinjer og ressource boks.
Robert A. Kelly © 2004.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Rul til toppen